Sämst uppdate...

2010-11-28 @ 21:11:23
Men det har varit så himla mkt nu, både med hästen och med Alice, som tyvärr fick somna in för en vecka sedan...<3

Idag tog jag mig ett dressyr pass i padocken, men innan longerade jag lite, för han hade inte blivit riden på en vecka^^
Sedan slängde jag på honom sadeln och tränsade honom sedan gick vi upp mot padocken.
Han såg lite slö ut när jag longerade honom så jag tänkte att han säkert skulle vara lite "seg" och osammarbets villig...
Jag hoppar upp kortar tyglarna och han går nästan på en gång ner i stadig form?
Skrittade runt lite och han går som en klocka, flyttar för skänkeln och stannar bara jag sätter mig ner djupt i sadeln :D
Började trava och lika bra där, om inte bättre!
Sedan skulle jag galoppera, han sprang lite in i galoppen, och orkade inte gå riktigt men han bockade iaf inte.
Så jag bytte till höger varv (hans svåraste varv) fattar galopp och han börjar skuta rygg och sedan bocka ett par ggr, jag tappar stigbygeln och är väldigt nära på att ramla av ^^
Så jag styr in honom mot staketet och så fort jag fått stigbygeln så fattar jag galopp igen.
Han fortsätter att bocka men då skrek jag till på honom och sedan skötte han sig, nog för att han var som en bomb som skulle explodera resten av passet men han skötte sig<3
Håller på att fixa en header nu, så håll ut! :D
sofia o Zoffe i sommras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback